اهمیت وجود سیگنال های بصری در سیستم های اعلام حریق

سیگنال‌های بصری در سیستم‌های اعلام حریق نقش بسیار حیاتی دارند. این سیگنال‌ها برای اطلاع‌رسانی به افراد در محل‌های عمومی یا ساختمان‌ها در صورت وقوع حریق یا وضعیت اضطراری استفاده می‌شوند. دلیل اهمیت آنها به دو عامل اصلی برمی‌گردد:

 

1. آگاه‌سازی سریع: سیگنال‌های بصری به دلیل قابل مشاهده بودن برای همه افراد، اطلاع‌رسانی سریع و فوری را در مواجهه با حوادث اضطراری فراهم می‌کنند. فلشرها و سایر سیگنال‌های بصری مانند نور پردازی کنار جعبه های آتشنشانی و یا شستی های اعلام حریق، به صورت چشم‌گیری جلب توجه می‌کنند و افراد را به وجود خطر و یا جلوگیری از آن هدایت می‌کنند.

 

2. راهنمایی در احتراق: در شرایطی که دود یا تاریکی باعث افت کیفیت دید تا حد زیادی می‌شود، سیگنال‌های بصری به عنوان یک راهنما در هدایت افراد به سمت مسیرهای ایمن و خروج از مکان حادثه عمل می‌کنند.

 

در کل، سیگنال‌های بصری اجزای مهم و حیاتی سیستم‌های اعلام حریق هستند که به افراد کمک می‌کنند تا در مواجهه با حوادث اضطراری به سرعت و با دقت واکنش نشان دهند.

این سیستم های روشنایی مطابق با استاندارد BS5266-1:2016 باید مکان هایی مانند : بالای درب و در مسیر های خروج اضطراری، تقاطع راهرو ها ، شستی های اعلام و یا اطفاء حریق ، جعبه های آتشنشانی، راه پله ها و تجهیزاتی که هنگام رویداد حریق نیاز است به سرعت خاموش شوند را پوشش دهد.

سبد خرید